Ik help je graag!

Jij wilt, net als mijn andere tevreden klanten, je school sterker onderscheiden van de concurrent en meer leerlingen inschrijven of afrekenen met de deuk in het schoolimago?

Ik ontwikkelde op basis van mijn ervaring in de afgelopen jaren met de communicatie voor basisscholen een gedegen stappenplan, mijn 'Orde in communicatie'-plan, dat we samen doorlopen in 6 maanden, waarmee alle communicatieaspecten worden belicht en behandeld.

Daarnaast heb ik diverse programma’s, waarmee jij of je team op school (naar keuze) zelf aan de slag kunnen of onder begeleiding de communicatie kunnen verbeteren. 

Klik op onderstaande blokken en tref meer informatie over mijn aanbod aan. Vind je niet (helemaal) wat je zoekt? Als je een reactie achterlaat via de mail, neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

In mijn portfolio tref je diverse praktijkvoorbeelden aan van mijn 'Orde in communicatie-plan. Daar vind je ook diverse reacties van mijn tevreden klanten.

'Orde in communicatie'- plan

Onderdelen:

Communicatieplan: alle onderdelen uit het traject-op-maat grijpen op elkaar in en worden uitgewerkt in een optimaal plan met bijbehorende planning.

Positionering en identiteitsbepaling: de sterke punten van de school komen naar boven.

Naamgeving: indien nodig wordt bij de visie en missie en de identiteit een passende naam gekozen. Jozet adviseert je hierbij graag.

Logo en huisstijl: het logo en de huisstijl passen bij de school en haar gewenste uitstraling. Natuurlijk professioneel, eigentijds en onderscheidend vormgegeven.

Communicatiemiddelen: de communicatiemiddelen zijn de eerste kennismaking voor nieuwe ouders met jouw school. De huisstijl wordt hierin consequent vertaald en laat zien waar je school voor staat. Websites, kalenders, schoolgidsen, folders, flyers voor evenementen of posters. Jozet verzorgt je communicatie van idee tot uitvoering.

Teksten: een goede communicatie uiting leunt ook op een sterke tekst. Jozet (her)schrijft deze tekst graag voor je school. Ook adviseert Jozet je graag over een krachtige en doelgroepgerichte tekst.

Training en workshop: Jozet verzorgt graag een training of workshop op maat over de communicatie van de school. Dat kan een eenmalige workshop zijn of een terugkerend scholingsaanbod.

Jozet ondersteunt en begeleidt je tijdens dit traject en voert de werkzaamheden voor je uit. In overleg worden de benodigde onderdelen bepaald en uitgevoerd.

Resultaat: in overleg worden verschillende of alle bovengenoemde onderdelen uitgevoerd, zodat jouw school voorzien is van stevige communicatiemiddelen die duidelijk en consequent laten zien waarin je school sterk is. Daardoor krijgt jouw school het juiste imago en trekt de school nieuwe leerlingen aan!
 

‘In 5 stappen naar meer leerlingen en nr. 1 in de regio’

Onderdelen van mijn 5 stappen programma:

Stap 1: Onderscheidende factoren onderzoeken en scherpstellen

Stap 2: Communicatieplan (SWOT, middelenmix en doelstelling)

Stap 3: Jaarplanning (wanneer wat communiceren en door wie?/wie pakt losse acties op?)

Stap 4: Heldere middelen ontwikkelen: website, flyer/folder, inzet sociale media, persbericht of evenement.

Stap 5: Mindset/overtuiging ‘Marketing loont’ bekrachtigen en borgen! Structurele marketing door de school.

Met een selecte groep ontdek je onder Jozet’s begeleiding de geheimen van sterke marketing voor je school. En het grote voordeel aan het zelf bedenken en uitvoeren is, dat het beter wordt geaccepteerd door het team.

Resultaat: meer leerlingen én een goede naam!

VIP-dag ‘Ontdek de X-factor van jouw school’

Tijdens deze dag ga ik met jou en je managementteam aan de slag. We praten over de visie en missie en de school in het algemeen. Tijdens dit gesprek gaan we gezamenlijk op zoek naar de onderscheidende factoren van jouw school, de ‘X-factor’.

Resultaat: de onderscheidende factoren van je school zijn bekend, zodat je deze in de communicatie kunt gebruiken. Je ontvangt praktische tips hoe je dat het beste kan doen.

Praktische workshop ‘Schrijf een klantenmagneet persbericht’

In deze praktische workshop leert jouw team hoe zij een goed persbericht schrijven, dat ook geplaatst wordt. Van tevoren schrijven de deelnemers al een persbericht als huiswerk, zodat ze tijdens de workshop dit persbericht kunnen herschrijven naar het juiste format.

Resultaat: je team is in staat een goed persbericht te schrijven. Na afloop van de workshop hebben ze een persbericht, dat klaar is om ingezonden te worden.