Mijn persoonlijke drijfveer

Mijn ultieme wens is dat kinderen zich volledig kunnen ontplooien, doordat ze op de juiste school zitten en de juiste ondersteuning krijgen. Dat kan alleen als jonge ouders weten waar de school sterk in is en wat de school hun kind kan bieden.

Zelf ben ik moeder van twee prachtige meiden. Ik heb ervaren hoe het is als je je kind ziet worstelen. Mijn oudste dochter zat in het reguliere basisonderwijs totaal niet op haar plek. Testen wezen dat ook uit. In eerste instantie had ze zelf nog niet zoveel door, maar op een gegeven moment merkte ze dat ze anders leerde. Bovendien liep ze allerlei achterstanden op, doordat ze het tempo niet kon bijbenen. Toen ze eenmaal op de -voor haar- juiste school terechtkwam, kon ze weer gaan leren en tot ontplooiing komen. Daar werd ze een stuk gelukkiger van en wij, als ouders, ook.

Uiteraard volg ik op sociale media berichten, die het onderwijs en kinderen betreffen. Ik lees daar regelmatig verhalen van ouders met een kind dat niet in een specifiek vakje past. Vaak kan zo’n kind hierdoor niet op de school terecht, waar hij/zij graag naar toe zou willen. Of het kind kan helemaal niet naar school. Het resultaat: een ongelukkig kind, maar ook ongelukkige en gefrustreerde ouders.

Door scholen met hun specifieke kwaliteiten te benoemen, wil ik een bijdrage leveren om dit soort voorvallen te verminderen. Want écht tot je recht komen gun ik ieder mens!

Doordat ik zelf ouder ben, kan ik me goed in jullie doelgroep inleven. Ik weet wat ouders willen weten en weet welk taalgebruik het beste werkt. Ik ontwikkelde op basis van mijn ervaring in de afgelopen jaren met de communicatie voor basisscholen een gedegen stappenplan 'Orde in communicatie', dat we samen doorlopen in 6 maanden, waarmee alle communicatieaspecten worden belicht en behandeld. 

Resultaten van mijn ‘Orde in communicatie’-plan:

  • Je weet wat de sterke punten van je school zijn.
  • Je kunt je daarmee onderscheiden van je concurrent.
  • Je hebt een communicatieplan, waarin staat wat je sterke en zwakke punten zijn en waar je op moet letten.
  • Je hebt mooie, aansprekende middelen, waarmee je (jonge) ouders kunt aantrekken, zodat ze hun kind bij jouw school inschrijven.
  • Je hebt duidelijke middelen met sterke teksten, waarmee je je huidige ouders goed kunt informeren en betrekken bij het onderwijs aan hun kind.
  • Je team begrijpt wat het belang van sterke communicatie is voor de school en ondersteunt dit.
Mijn ideale klant is de directeur van een basisschool/stichting/middelbare school of privé school, die wil professionaliseren en wil groeien!

Nog meer over mij

Naast mijn twee prachtige meiden en lieve man, heb ik een ondeugende kat in mijn leven. Hij ligt regelmatig in mijn nek mee te lezen naar wat ik schrijf. Ik houd van actief bezig zijn, dus ik sta regelmatig op de trampoline in de sportschool en spring mijn conditie omhoog.

Verder zijn populair bij mij: Italiaans en Indiaas eten, Frankrijk, Italië, kamperen, fietsen, wandelen, lezen en heerlijk films kijken. O ja, op mijn wensenlijst: verre reizen maken naar onder andere Canada, Australië of Nieuw-Zeeland.