fbpx
17 december 2020

Hoe kiezen ouders de school voor hun kind(eren)?

Ouders doorlopen bij de keuze van de basisschool voor hun eerste kind een heel traject. Ze oriënteren zich via de website, maar ook bij ouders van je school. Als schooldirecteur […]
2 december 2020

Jij laat je persbericht toch niet inkorten?

Gebeurt dit jou ook vaak? Op je school wijzigt er iets belangrijks, dat een goede impuls geeft aan de manier waarop je team lesgeeft. Je schrijft hier een persbericht over […]
19 november 2020

Een goede tekst is alles …

Wanneer je je school wilt promoten of onder de aandacht wilt brengen, is het nodig dat je duidelijke en aansprekende teksten kunt schrijven. En omdat je het druk hebt, wil […]
11 november 2020

Ook jij maakt nu al reclame voor je school!

Vaak denken schoolleiders dat reclame maken niet ‘matcht’ met het onderwijs. Maar toch ben je dat wel aan het doen. Want reclame maken is niets anders dan je boodschap herhalen, […]
3 november 2020

Ouders willen informatie en betrokken zijn

Vorige week deelde ik een blog, die ik samen met Peter de Vries heb geschreven over ouderbetrokkenheid. In die blog benadrukten we het belang van het creëren van persoonlijk contact. […]
27 oktober 2020

Ouderbetrokkenheid in Coronatijd: zenden werkt niet meer, contact wel

Door het Coronavirus mogen de ouders sinds september 2020 de school niet meer binnenkomen, waardoor de directeuren en teamleden het contact een beetje kwijt zijn. Als reactie hebben schoolteams soms […]
20 oktober 2020

De kracht van reclame is.. herhaling – 3

Eerder beschreef ik hoe je met een jaarkalender en een plan je school goed en regelmatig onder de aandacht kunt brengen. Makkelijke manieren daarvoor zijn persberichten en social mediaberichten, waar […]
2 oktober 2020

De kracht van reclame is .. herhaling – 2

In mijn vorige blog beschreef ik hoe je met je jaarkalender en een plan je school goed en regelmatig in de media naar voren kunt schuiven, zodat je er zo […]
14 september 2020

De kracht van reclame is herhaling

Je boodschap herhalen, op verschillende manieren, plekken en tijdstippen. Dat geldt voor grote merken als Coca Cola, Heinz, H&M, ICI Paris, etc.  Maar dit geldt ook voor jouw school! Want […]
16 juli 2020

Eindelijk écht aan de slag met de promotie van je school

Wat is dat nu voor een kop voor deze blog, Jozet? Ja, ik weet het! Het is in een groot deel van Nederland al vakantie en de regio Midden krijgt […]
9 juli 2020

Hoe hou je de ouderbetrokkenheid hoog?

Tijdens de afgelopen maanden zijn ouders directer dan ooit betrokken geweest bij het onderwijs aan hun kind(eren). Van hen werd verwacht dat zij hun kind(eren) hielpen en aanmoedigden met het […]
1 juli 2020

Een sterke positionering is een zorg minder

Jij wilt graag een school hebben, waar kinderen zich helemaal kunnen ontwikkelen. De ouders van de kinderen op school prijzen je school aan bij andere ouders. De ouders met jonge […]