fbpx
4 maart 2021

Wat zijn de sterke, onderscheidende punten van je school?

Iedere school wil goed onderwijs bieden én wil kinderen zich optimaal laten ontwikkelen. Bovendien is iedere school ook wel bezig met de 21ste eeuwse vaardigheden. Dit zijn dus geen sterke […]
8 februari 2021

Durf jij het los te laten?

Denk niet te snel in middelen Ik heb onlangs een Masterclass conceptontwikkeling gevolgd. Een van de dingen die hier aan de orde kwam, was dat je niet gelijk in middelen […]
8 januari 2021

Je ouders zijn je ambassadeur en ‘verkopen’ je school

Als schooldirecteur wil je natuurlijk dat de ouders van je leerlingen zo tevreden zijn over je school, dat ze uit zichzelf positief zijn over de school wanneer ze in gesprek […]
17 december 2020

Hoe kiezen ouders de school voor hun kind(eren)?

Ouders doorlopen bij de keuze van de basisschool voor hun eerste kind een heel traject. Ze oriënteren zich via de website, maar ook bij ouders van je school. Als schooldirecteur […]
2 december 2020

Jij laat je persbericht toch niet inkorten?

Gebeurt dit jou ook vaak? Op je school wijzigt er iets belangrijks, dat een goede impuls geeft aan de manier waarop je team lesgeeft. Je schrijft hier een persbericht over […]
19 november 2020

Een goede tekst is alles …

Wanneer je je school wilt promoten of onder de aandacht wilt brengen, is het nodig dat je duidelijke en aansprekende teksten kunt schrijven. En omdat je het druk hebt, wil […]
11 november 2020

Ook jij maakt nu al reclame voor je school!

Vaak denken schoolleiders dat reclame maken niet ‘matcht’ met het onderwijs. Maar toch ben je dat wel aan het doen. Want reclame maken is niets anders dan je boodschap herhalen, […]
3 november 2020

Ouders willen informatie en betrokken zijn

Vorige week deelde ik een blog, die ik samen met Peter de Vries heb geschreven over ouderbetrokkenheid. In die blog benadrukten we het belang van het creëren van persoonlijk contact. […]
27 oktober 2020

Ouderbetrokkenheid in Coronatijd: zenden werkt niet meer, contact wel

Door het Coronavirus mogen de ouders sinds september 2020 de school niet meer binnenkomen, waardoor de directeuren en teamleden het contact een beetje kwijt zijn. Als reactie hebben schoolteams soms […]
20 oktober 2020

De kracht van reclame is.. herhaling – 3

Eerder beschreef ik hoe je met een jaarkalender en een plan je school goed en regelmatig onder de aandacht kunt brengen. Makkelijke manieren daarvoor zijn persberichten en social mediaberichten, waar […]
2 oktober 2020

De kracht van reclame is .. herhaling – 2

In mijn vorige blog beschreef ik hoe je met je jaarkalender en een plan je school goed en regelmatig in de media naar voren kunt schuiven, zodat je er zo […]
14 september 2020

De kracht van reclame is herhaling

Je boodschap herhalen, op verschillende manieren, plekken en tijdstippen. Dat geldt voor grote merken als Coca Cola, Heinz, H&M, ICI Paris, etc.  Maar dit geldt ook voor jouw school! Want […]