fbpx
Foto’s of video gebruiken of niet?
24 maart 2021
Blijf je zelf rommelen of schakel je een professional in?
14 april 2021

Je eigen, originele én sterke communicatiemiddelen zijn goud waard!

Ja, je hebt er zin in en bent klaar om aan de slag te gaan met je communicatiemiddelen. Als ik je dan één tip mag geven, is het deze. Ga niet een middel namaken, dat de andere grotere school in de buurt ook heeft. Dat werkt niet, omdat het middel ook echt bij jouw team en school moet passen. En misschien hebben de mensen, die jouw school bezoeken geen folder nodig om bij je school uit te komen, maar vinden ze je school juist door de geweldige website.

Zoek uit wat wel en niet werkt

Onderzoek of een folder/flyer handig is voor je school. Waar zou je die bijvoorbeeld neerleggen? Wat zou je erin zetten? Welke boodschap breng je over? Tip: gebruik hiervoor zeker je sterke, onderscheidende punten.

Datzelfde onderzoek doe je ook op je website. Staan je sterke, onderscheidende punten hierop en komen ze heel duidelijk over? Is de aanspreek toon (tone-of-voice) hetzelfde als in je andere uitingen? Ben je dus consequent en daardoor veel beter herkenbaar in alle uitingen?

Het effect van herkenbaarheid

Waarom is het nu zo belangrijk om herkenbaar te zijn in alle uitingen? Als je middelen dezelfde uitstraling hebben, dan is je communicatie veel effectiever! Dan gaan mensen in hun brein onbewust de koppeling maken van de naam van je school aan de uitstraling. En dat is dus ook precies de reden dat mensen vaker met een uiting van je school in aanraking moeten komen. Je kunt je voorstellen dat veel verschillende uitingen zonder herkenbaarheid mensen in verwarring brengen, waardoor ze de naam van de school niet zullen gaan koppelen aan de uiting. En dat is zonde van alle inspanningen.

Ik ben benieuwd. Zijn jouw uitingen allemaal consequent in taalgebruik en herkenbaarheid? Wil je me dat hieronder laten weten?

Hulp nodig?

Lukt het je gewoon niet om zelf aan de slag te gaan? Dan is het nu juist belangrijk om het niet uit te stellen, maar om mij in te schakelen! Na de intake ga ik aan de slag voor je. Jij ontvangt alleen de proeven om te bekijken en ik doe de rest. Hoe lijkt je dat? Heerlijk, toch…
Dus twijfel niet en neem contact met me op voor een (online) kennismaking.