fbpx
  • Traject 3 tot 5 maanden
  • Intensief & ontzorgend
  • 1-op-1 ondersteuning
  • Inzoomen op jouw organisatie
  • Positionering, sterke punten, missie en visie, training, planning en middelen
  • School is zichtbaar
  • School groeit weer!

Wil jij meer leerlingen inschrijven op je school?

 

Je plaatst regelmatig berichten op social media of in de krant om de naamsbekendheid van de school te vergroten. 

Je probeert zo ook de sterke, onderscheidende punten van de school over te brengen en je school te promoten.

Je organiseert één of meerdere keren per jaar een (online) open dag of ochtend voor ouders van jonge kinderen. Zo probeer je nieuwe leerlingen te werven.

 

Maar toch levert dit niet de resultaten op, die je ervan verwacht. Dat frustreert je.
Ik heb een stappenplan ontwikkeld, dat zorgt dat de werving van nieuwe leerlingen makkelijker wordt en je het naderhand heel handig zelf kunt oppakken. 

 

Resultaten van mijn VIP-traject

Je schrijft meer leerlingen in en de school blijft stabiel of gaat zelfs groeien in aantal leerlingen.

Doordat de folder, website, persberichten en social mediaberichten de sterke punten van je school heel duidelijk naar voren brengen, valt de school op.

Ouders zullen de naam van je school eerder herkennen en weten wat je hun kind kan bieden. 

 

Hoe onderscheidt mijn school zich van de andere?

 

Doordat je al een tijd op een bepaalde manier werkt, zie je zelf niet meer wat bijzonder is binnen je aanpak of lesmethode. Ook wanneer een teamlid een bepaalde specialisatie heeft en die heel goed inzet om leerlingen te helpen, is dat 'normaal'. Terwijl dat voor ouders van jonge kinderen echt heel belangrijk kan zijn!

 

In mijn VIP-traject doorlopen we stap voor stap alle aspecten van de school.

 

Stap 1: De beste positionering 

Ik zie door mijn frisse blik heel duidelijk waar je school sterk in is en kan je school op basis hiervan onderscheiden van de andere scholen. Ik onderzoek het en leg dit als handvat in de toekomst allemaal vast in een communicatieplan. 

 

Stap 2: Aanscherpen van de missie en visie

Wanneer je positionering verandert, kan dit ervoor zorgen dat je missie en visie niet meer zo goed passen. Die scherpen we dan aan. 

 

Stap 3: Communicatiemiddelen die de boodschap overbrengen

Ik zet de expertise van mijn teamleden in zodat we de sterke punten vanuit het hart van de school consequent en krachtig overbrengen met verschillende communicatiemiddelen en -kanalen.

 

Stap 4: Training en coaching

We trainen je teamleden, zodat jullie na afloop zelf je school heel goed kunnen promoten op sociale media en in de lokale krant óf nog beter op één lijn zitten met elkaar. Daardoor versterken we het effect van de communicatie enorm.  

 

Stap 5: Nazorg

We helpen je de communicatiemiddelen goed in te zetten binnen de organisatie door de inzet nog eens met je door te spreken,  het opstellen van een planning voor social media en de lokale krant. Ook hebben we telefonisch contact na twee maanden en nog eens na een half jaar, zodat we kunnen afstemmen of alles naar verwachting loopt. 

 

Belangrijk om te weten

O ja, tijdens dit traject van ongeveer 5 maanden vragen we van jou alleen input en de controle van de proeven. Verder doen wij alles voor je. Het kost je dus niet veel kostbare tijd. 

 

Resultaten van dit VIP-traject

Nog een keer de te verwachten resultaten op een rij:

Je schrijft meer leerlingen in en de school blijft stabiel of gaat zelfs groeien in aantal leerlingen.

Doordat de folder, website, persberichten en social mediaberichten de sterke punten van je school heel duidelijk naar voren brengen, valt de school op.

Ouders zullen de naam van je school eerder herkennen en weten wat je hun kind kan bieden. 

 

Tevreden klant: Iedere locatie een duidelijk eigen karakter

‘Onze school heeft nu de beschikking over mooi vormgegeven middelen, waarmee we met trots naar buiten kunnen treden. Alle middelen geven ons verhaal duidelijk weer. Iedere locatie heeft daarin een duidelijke eigen plek. We krijgen hier regelmatig positieve reacties op, die zeker een aanzuigende werking hebben op onze doelgroep.'

Mariëtte Zeillemaker
Adjunct-directeur CBS Prins Johan Friso

Tevreden klant: Beter zichtbaar geworden

‘We hebben onze nieuwe aansprekende flyer en mini schoolgids actief verspreid in het dorp, waardoor ouders de weg naar onze school beter konden vinden. Dat heeft ervoor gezorgd dat we in korte tijd 8 nieuwe leerlingen konden verwelkomen op onze school. Een mooi resultaat!

Het is daarnaast ook prettig werken met Jozet. Ze heeft een rustige, prettige manier van werken en houdt heel overzichtelijk voor de opdrachtgever waar ze wanneer aan gewerkt heeft.‘

Bob Ravelli,
Directeur CBS De Poort

Mag ik jou hiermee ondersteunen?


Jozet en haar teamleden helpen directeuren van scholen hier al jaren mee. Samen zorgen we voor nog meer succes. 

 

Ben je nieuwsgierig en wil je precies weten wat het VIP-traject allemaal inhoudt? Lees hier meer over dit complete traject.

 

Wil je graag kennismaken met mij en kijken of ik de juiste persoon ben om je te helpen? Reageer hieronder, dan plannen we een kennismakingsafspraak in! Ik spreek je snel. 

 

Ik maak graag een afspraak

Ik wil kennismaken en overleggen over de communicatie van de school.